Pengaruh Desain Henna, Persepsi Harga dan Word of Mouth Terhadap Minat Beli Konsumen

  • Nia Nuraeni Universitas Perjuangan Tasikmalaya
  • Suci Putri Lestari Universitas Perjuangan Tasikmalaya
  • Rina Tri Yusnita Universitas Perjuangan Tasikmalaya
Keywords: Henna Design, Price Perception, Word of Mouth, Buying Interest

Abstract

This study aims to determine and analyze the effect of henna design, price perception and word of mouth on consumer buying interest in Ve Henna Art Tasikmalaya henna wedding painting services. The method used in this research is descriptive quantitative method with a consumer survey approach with a sample of 80 respondents. The data collected in the form of primary data through a questionnaire. Analysis of the data in this study using multiple regression analysis, correlation coefficient and coefficient of determination using the SPSS application. The results showed that the henna design price perception and word of mouth simultaneously had a significant effect on consumer buying interest. Henna design and partial price perception has a significant effect on consumer buying interest, but word of mouth partially has no significant effect on consumer buying interest.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agnelia, R. A., & Wardhana, A. (2016). Pengaruh Word of Mouth Terhadap Minat Beli Konsumen Baraya Travel Pool Buah Batu (Studi Pada Mahasiswa Administrasi Bisnis Universitas Telkom Angkatan 2013). Bisnis & Entrepreneurship, 10(2), 172–185.

Agustian, I., Saputra, H. E., & Imanda, A. (2019). Pengaruh Sistem Informasi Manajamen Terhadap Peningkatan Kualitas Pelayanan Di Pt. Jasaraharja Putra Cabang Bengkulu. Profesional: Jurnal Komunikasi Dan Administrasi Publik, 6(1), 42–60. https://doi.org/10.37676/professional.v6i1.837.

Alkatiri, S., Tumbel, A. L., & Roring, F. (2017). Pengaruh Daya Tarik Iklan Dan Potongan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Matahari Departement Store Manado Town Square the Effect of Ad Attractiveness and Discounts on Consumer Buying Interest on Matahari Departement Store Manado Town Square. In Jurnal EMBA (Vol. 5, Issue 2).

Ariella, R. I. (2018). “Pengaruh Kualitas Produk, Harga Produk Dan Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Mazelnid.” PERFORMA: Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 3(2), 215–221.

Dianti Novia Sari, M. (2021). Seni Mehendi Pada Komunitas Seniman Henna Art Lamongan ( Shalam ). Jurnal Seni Rupa, 9(2), 358–367. http:/e/journal.unesa.ac.id/index.php/va.

Fakhrudin, A., Yudianto, K., She Melly, Y. A., & Transportasi, M. (2021). Word of Mouth Marketing Berpengaruh Terhadap Keputusan Kuliah. Forum Ekonomi, 23(4), 648–657.

Haq, M. N. (2017). Paradigma Penelitian. Jurnal Hikmah, 14(1), 62–70.

Hasibuan, M. Z. (2019). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian pada CV. Sutan Jepara Mebel Laut Dendang Deli Serdang. Jurnal Bisnis Net, 2(3), 31–41.

Helmi, M. S., Arrafiqurrahman, & Maryoni, H. S. (2015). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Beli Konsumen pada Minimarket. Ekonomi & Manajemen Bisnis, 11(2), 87–107.

Imron, I. (2019). Analisa Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Menggunakan Metode Kuantitatif Pada CV. Meubele Berkah Tangerang. Indonesian Journal on Software Engineering (IJSE), 5(1), 19–28. https://doi.org/10.31294/ijse.v5i1.5861

Indra Jaya Krisna Gede Prabowo dan Nurhadi. (2016). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk, Persepsi Harga dan Word of Mouth Terhadap Minat Beli (Studi pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi UNY Pengguna iPhone). Jurnal Manajemen Bisnis Indonesia (JMBI), 5(3), 1–23.

Ling, T. S., & Pratomo, A. W. (2020). Pengaruh Brand Image, Persepsi Harga dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen The Highland Park Resort Hotel Bogor. Jurnal Ilmiah Pariwisata Kesatuan, 1(1), 31–42. https://doi.org/10.37641/jipkes.v1i1.325.

Marhadi, N. A. dan H. N. (2013). Pengaruh Strategi Green Marketing Pada Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Konsumen Dalam Membeli Rumah di Perumahan PT. Asta Karya Pekanbaru. Jurnal Ekonomi, 21(September), 45.

Priyono, S. A. (2014). Pengaruh Word of Mouth Terhadap Proses Keputusan Pembelian Pelanggan CV . Putaka Ramadhan Kota Bandung - the Influence of Word of Mouth to the Customer Purchase Decision Process of CV . Pustaka Ramadhan. 1–8.

Siwu, R. E. L., Mananeke, L., & Loindong, S. (2021). Pengaruh Word Of Mouth dan Kualitas Produk Terhadap Pembelian Produk Pada Rumah Makan Mi Pangsit Jalur Dua Kota Kotamobagu. Jurnal EMBA, 9(3), 419–426.

Syamsu, A. (2014). Pengaruh Pengetahuan Produk dan Promosi Penjualan Terhadap Niat Beli Pelanggan Telepon Rumah Pada Speedy Pre Wired. Jurnal Ilmu Manajemen, 2.

Published
2022-09-28
How to Cite
Nuraeni, N., Lestari, S., & Yusnita, R. (2022). Pengaruh Desain Henna, Persepsi Harga dan Word of Mouth Terhadap Minat Beli Konsumen. PUBLIC POLICY; Jurnal Aplikasi Kebijakan Publik Dan Bisnis, 3(2), 106-124. https://doi.org/10.51135/PublicPolicy.v3.i2.p16-34